سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

توجه خوانندگان محترم وبلاگ را به مطلب ارسالی از سوی یکی از بازدیدکنندگان جلب می نماییم.

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار  پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید .
روزنامه نگارخلاقی از کنار او میگذشت...ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/25 | نظر
تخریب بارگاه مطهر امام عسکری(ع)

در پی جنایت تروریستی علیه حرمین امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا، سازمان ملل متحد و شماری از کشورها و شخصیت های بین المللی ضمن محکوم کردن این جنایت خواستار حفظ وحدت مردم عراق شدند. ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/3/24 | نظر

خانم زینب عسکری نژاد در پیامی به وبلاگ مطلب زیبای ذیل را ارایه نمودند که بدینوسیله ضمن درج ، از ایشان تقدیر و تشکر می گردد.

 

یک email از طرف خدا ...

 

   امروز صبح که از خواب بیدار شدی،نگاهت می کردم؛و امیدوار بودم که با من حرف بزنی،حتی برای چند کلمه،نظرم را بپرسی یا برای اتفاق خوبی که دیروز در زندگی ات افتاد،از من تشکر کنی.اما متوجه شدم که خیلی مشغولی،مشغول انتخاب لباسی که می خواستی بپوشی.وقتی داشتی...ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در چهارشنبه 86/3/23 | نظر

یکی از بازدیدکنندگان وبلاگ سوال ذیل را مطرح نموده است. از بازدیدکنندگان محترم  درخواست می گردد هر کس پاسخ مستدل و منطقی دارد ارایه تا در وبلاگ قرار گیرد.                                                               باتشکر

سوال: با عرض سلام؛ آیا درست است که در سال 654هجری , یعنی سه سال قبل از سقوط عباسیان , مسجد النبی آتش گرفت و صدمات زیادی بر آن وارد شد. خلیفهء عباسی نتوانست آن را بازسازی کند  زیرا به دست مغولان ساقط شد  امّا امیران مصرمعمارانی را برای بازسازی آن فرستادند؟

 




نویسنده خادم مسجد در یکشنبه 86/3/20 | نظر

وقف سنت ‏حسنه‏اى است که از دیرباز و به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیرى روشن، منطقى، هدف‌دار، مترقى و دقیق نهاده است.

«وقف» در لغت ‏به معناى ایستادن، ماندن و آرام گرفتن است. در اصطلاح فقهى، نگه‌داشتن و حبس کردن عین ملک است و مصرف کردن منافع آن در راه خدا.ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در شنبه 86/3/19 | نظر
 خورشید بى غروب امام خمینى   

                                    

 

به یاد هفدهمین سال رحلت امام امت(ره)

 داغدارانه و بى‏شکیب، در هفدهمین سال غروب آن خورشید بى‏غروب،همچنان در سوگیم. پس ... اى اشکها، اى دیده‏ها، ببارید و در سینه‏ها بذر غم واندوه بکارید. ما هنوز هم، رنج صبورى در دورى از امام راحل(ره)را، همچنان دردمندانه، تحمل مى‏کنیم...ادامه مطلب...


برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در شنبه 86/3/12 | نظر
 

روزی ابوجهل چند سنگ در دست داشت و به پیامبر(ص) گفت که اگر تو پیامبر و رسولی و فرستاده ی خدا ، بگو که در مشت من چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند که من بگویم یا اینکه آنچه که در دستان توست بر رسالت ما گواهی و شهادت دهند ؟ ابوجهل گفت که این دومی بهتر است ، و به اذن خدا سنگها در دست ابوجهل بر رسالت پیامبر شهادت دادند ؛ ابوجهل وقتی چنین وضعی را دید سنگها را برزمین کوبید و فرار کرد .

ای جلوه رخت زده آتش به جان گل
نامت محمد است و نشانت، نشان گل
میلاد باشکوه تو ای باغبان نور
همزاد نغمه‌خوانی بلبل زمان گل
قرآن تویی چو خیره نظر می‌کنم به نور
گل می‌کند دوباره نگاهم میان گل

khabar4_8501302s.jpg

می تراود از نسیم عشق اسرار شرف
می نوازد گوشها را لطف اظهار شرف
بعد از آن بی رونقی های بساط معرفت
حالیا بالا گرفته کار بازار شرف
ظلمت ممتد حیات از دیده ها دزدیده بود
چشم عالم روشن است اینک ز دیدار شرف
جهل گاهی عقل را از صحنه بیرون می کند
کار عقل آنگاه خواهد گشت انکار شرف
زنده در گور جهالت می کند آیات را
تا کجا از ظلم خواهد رفت ادبار شرف




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر
 

مردم مدینه دو قبیله بودند به نام اوس و خزرج که همیشه با هم جنگ داشتند . یک نفر از آنها به نام اسعد بن زراره مىآید به مکه براى اینکه از قریش استمداد کند . وارد مى شود بر یکى از مردم قریش .

زمانى که هنوز حضرت رسول در مکه بودند و قریش مانع بودند که ایشان تبلیغ کنند و وضع سخت و دشوار بود , در ماههاى حرام ( 6 ) مزاحم پیغمبر اکرم نمى شدند یا لااقل زیاد مزاحم نمى شدند یعنى مزاحمت بدنى مثل کتک زدن نبود ولى مزاحمت تبلیغاتى وجود داشت.

پیغمبر اکرم چه شغلهایى داشته است ؟ جز شبانى و بازرگانى , شغل و کار دیگرى را ما از ایشان سراغ نداریم . بسیارى از پیغمبران در دوران قبل از رسالتشان شبانى مى کرده اند ( حالا این چه از الهى اى دارد , ما درست نمى دانیم ) همچنانکه موسى شبانى کرده است .

رسول اکرم , به خارج عربستان فقط دو مسافرت کرده است که هر دو قبل از دوره رسالت و به سوریه بوده است. یکسفر در دوازده سالگى همراه عمویش ابوطالب , و سفر دیگر در بیست و پنج سالگى به عنوان عامل تجارت براى زنى بیوه به نام خدیجه که از خودش پانزده سال بزرگتر بود و بعدها با او ازدواج کرد .

ولادت پیغمبر اکرم به اتفاق شیعه و سنى در ماه ربیع الاول است , گو اینکه اهل تسنن بیشتر روز دوازدهم را گفته اند و شیعه بیشتر روز هفدهم را , به استثناى شیخ کلینى صاحب کتاب کافى که ایشان هم روز دوازدهم را روز ولادت مى دانند .

هزاروچهارصدوهشتاد سال پیش، در فصل بهار از سال فیل (570 از میلاد مسیح) و در روز جمعه 17 یا 12 ماه ربیع الاول ، پس از سر زدن سپیده صبح، در مکه کودکی به دنیا آمد که پدرش را قبل از تولدش از دست داده بود.





نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر

کتاب «پرتوی از سیره، فضایل و شاخص‌های حکومتی پیامبر اعظم(ص)» برگرفته از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توسط «امیرحسین کاوه» و «مرتضی شهریاری» منتشر شد.

این کتاب از 10 فصل تشکیل شده است: مروری بر زندگی و خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم(ص)، بعثت پیامبر اعظم(ص) و برکات آن، هجرت پیامبر اکرم(ص) به یثرب و فرآیند ایجاد مدینه‌النبی، روش حکومت و شاخصه‌های نظام پیامبر اعظم(ص)، مبارزات، جنگ‌ها و دعوت‌های پیامبر اعظم(ص)، قرآن و پیامبر اکرم رحمت‌ للعالمین، اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، دشمنان پیامبر اعظم(ص)، جمهوری اسلامی ایران کشور رسول خدا(ص) و مسئولیت مسلمانان نسبت به پیامبر اعظم(ص).
در بخشی از این کتاب از قول مقام معظم رهبری آمده است: «عزیزان من، مسلمانان دنیا زیر نام نبی اکرم(ص) راحت‌تر و سهل‌تر از همه چیز می‌توانند متحد شوند. این خصوصیت آن بزرگوار است. من بارها عرض کرده‌ام که آن بزرگوار مجمع و ملتقای عواطف مسلمان‌ها است. مسلمان به پیغمبر خود عشق می‌‌ورزد. خدایا تو شاهدی که دل‌های ما، مالامال از محبت پیغمبر است، از این محبت باید استفاده کرد. این محبت، راهگشا است. امروز مسلمان‌ها به اخوت و برادری احتیاج دارند. امروز شعار انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم از همیشه جدی‌تر است.»
کتاب «پرتویی از سیره، فضایل و شاخص‌های حکومتی پیامبر اعظم(ص)» با 186 صفحه و قیمت 1500 تومان توسط «معاونت فرهنگی حوزه مرکزی سپاه» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. / فارس




نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر
معمولا علمای اسلام آیات قرآن رادر سه بخش اعتقادات، اخلاقیات و احکام دسته بندی مینمایند زیرا تعالیم و آموزه های قرآنی یا در بردارنده یک عقیده و بینش و یا بیانگر یک خصلت و روحیه و یا بیان یک دستور و باید و نبایدی رفتاری است.


نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر
<   <<   11   12   13      >

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم