سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه
تخریب بارگاه مطهر امام عسکری(ع)

در پی جنایت تروریستی علیه حرمین امامین عسکریین (ع) در شهر سامرا، سازمان ملل متحد و شماری از کشورها و شخصیت های بین المللی ضمن محکوم کردن این جنایت خواستار حفظ وحدت مردم عراق شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی امروز به حرمین امامین عسکریین (ع) در شهر سامرای عراق را به شدت محکوم کرد.

"اشرف قاضی" این حمله هولناک تروریستها را جنایتی زشت و پلید دانست و گفت که عاملان این جنایت درصدد تلاش برای شعله ور کردن کشمکش طائفه ای، از بین بردن تلاشها در مسیر آشتی ملی و هرگونه امیدی به صلح و ثبات درعراق هستند.

وی بار دیگر با تاکید بر مخالفت سازمان ملل و محکوم کردن حمله به همه اماکن عبادی، ازعراقی ها خواست تا بالاترین میزان خویشتنداری را از خود نشان دهند.

نماینده "بان کی مون" همچنین از عراقی ها خواست تا بیش از گذشته صفوف خود را متحد کرده و وحدت و عزم خویش را برای مقابله با این خطر که ساختار ملی عراق را تهدید می کند، ابراز دارند زیرا به گفته وی این امر باعث گرفتن فرصت از دست کسانی خواهد شد که در پس پرده این اقدامات هولناک برای از بین بردن تلاش ها جهت تحکیم پایه های صلح و امنیت درعراق هستند.

از سوی دیگر، "رایان کروکر" سفیر آمریکا درعراق و "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای آمریکایی درعراق  نیز در بیانیه ای جنایت انفجار در سامرا را محکوم کردند.

کروکر و پتریوس در بیانیه ای که یک نسخه از آن توسط شبکه تلویزیونی الفرات دریافت شد، این حمله وحشیانه را تلاش عمدی شبکه القاعده برای ایجاد شکاف و شدت بخشیدن به کشمکش طائفه ای درمیان ملت عراق دانستند.

درهمین حال، مجلس امت کویت حمله عناصر تروریستی و تکفیری علیه حرمین شریفین را محکوم کرد، عدنان سید عبدالصمد و احمد حاجی لاری از نمایندگان مجلس هدف از این جنایت دردناک را شعله ور کردن فتنه طائفه ای در میان عراقی ها دانسته و آن را اقدامی بزدلانه توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای انفجار در حرمین امامین عسکریین (ع) را محکوم کرد و از همه گروههای عراقی خواست تا وحدت خود را حفظ کنند.

دولت قطر نیز با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی علیه حرمین شریفین گفت که این اقدام علیه همه ارزش های انسانی و موازین دین اسلام است. قطر همچنین هرگونه اقدام نظامی علیه اماکن مقدسه را تقبیح کرد.

درهمین حال، "عبدالله دوم" شاه اردن با محکوم کردن حمله به حرمین امامین شریفین در سامرا گفت که این جنایت زشت اهانت به همه مسلمانان به شمار می رود و اردن بر همبستگی و حمایت کامل از عراق و ملت آن در این شرایط دشوار تاکید می کند.

وی همچنین در پیام تلگراف خود به رئیس جمهوری عراق برحمایت کامل اردن از تلاش ها برای تقویت امنیت وثبات درعراق و مقابله با گروههای تروریستی تاکید و خواستار خویشتنداری همه عراقی ها در این شرایط دشوار و تلاش برای تقویت وحدت صفوف و جبهه داخلی خود شد. 

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نیز گزارش داد که "عمرو موسی" دبیرکل اتحادیه عرب با محکوم کردن حمله تروریستی علیه حرمین شریفین، درباره پیامدهای خطرناک آن برای مناطق مختلف عراق هشدار داد.

وی این اقدامات زشت را نتیجه وجود دست های پلیدی دانست که بر آتش فتنه در عراق دامن می زنند و از مسئولان دولت عراق خواست تا تدابیر لازم امنیتی را برای متوقف کردن بحران اوضاع امنیتی و خونریزی ملت عراق اتخاذ کنند.

موسی همچنین از همه نیروها و رهبران سیاسی و نظامی بویژه مراجع دینی خواست تا به مقابله با این دسیسه ها اقدام کنند که هدف از آن ضربه زدن به وحدت ملت عراق و ساختار ملی آن است. وی همچنین خواستار خویشتنداری برای خنثی کردن این دسیسه پلید شد.

درهمین حال، دولت فرانسه نیز حمله علیه حرمین عسکریین (ع) را محکوم و از این حملات به شدت ابراز نگرانی کرد.

"ژان باتیست متئی" سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که کشورش این حملات و عاملان آن را که در تلاش واضح برای گسترش تنفر هستند، به شدت محکوم می کند. وی افزود : فرانسه از همه طیف های جامعه عراق می خواهد که خویشتنداری به خرج داده و وارد دایره خشونت و انتقام نشوند. 




نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/3/24 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم