سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه
 

اولین عصای سفید

استفاده از عصا بعنوان وسیله کمکی در رفت و آمد نابینایان از قرن ها پیش متداول بوده است، ولی استفاده از عصای سفید بشکل امروزی و بعنوان نمادی برای شناخت نابینایان به بعد از جنگ جهانی اول برمی گردد.ادامه مطلب...


نویسنده یزدانپناه در سه شنبه 87/7/23 | نظر
                                            
                            

جلوه‏های رفتاری حضرت زهرا سلام ‏اللّه‏ علیها :

بی‏تردید، سرنوشت هر انسانی، ریشه در روحیات و خصلتهای کسانی دارد که در دوران طفولیت، نزدیکترین انسانها به او بودند. از طرف دیگر، در این دوران، مادر نزدیکترین فرد به انسان بوده، نقش سازنده وی در تعیین مسیرفرزند ، بی‏نهایت در خور توجه است.
نقطه ی آغازین سعادت یا شقاوت انسانها، دامن مادر و محیطی است که مادر ، رکن اساسی آن محسوب می‏شود. پس می‏توان گفت از این جهت، کودک مانند مومی است که در میان دستان قدرتمند مادر، قابلیت تبدیل به هر شکل و هیأتی را دارد .
ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در جمعه 87/7/19 | نظر

شهید "حاج اکبر آقابابایى" فرمانده عملیات نیروى قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود. حاج اکبر چند سال پیش عوارض شیمیایى‏اش عود کرد و در شهریور ماه سال 1375 شهید شد. قرار نیست از حاج اکبر صحبت کنیم بلکه قرار است یکى از صحبت‏هاى او را بخوانیم. در آینده مفصلاً از خود حاج اکبر هم خواهیم نوشت ان‏شاءالله.

*"انافتحنالک فتحا مبینا"
از بنده خواسته شد امشب مقدارى راجع به عملیات فتح یک(عملیات کرکوک) صحبت کنم.این عملیات از عملیات هایى بود که در داخل آن طور که باید روى آن تببلیغ نشد و خیلى از برادران از کم و کیف عملیات اطلاع پیدا نکردند که توضیحاتى را عرض مى‏کنم.
ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در سه شنبه 87/7/16 | نظر


در سال 1357، وقتی که نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی به اوج خود رسیده بود ، رژیم شاه پس از آنکه از سکوت امام نا امید شد ، دست به فعالیت‌های سیاسی برای محدود کردن ایشان و یا اخراج ایشان از عراق زد. به همین جهت رژیم عراق منزل ایشان را در نجف محاصره کرد و رفت و آمد‌ها کنترل و محدود گردید. امام که به هیچ وجه حاصر به ترک مبارزه نبودند تصمیم به مهاجرت از عراق به سمت سوریه گرفتند اما به علت تیرگی روابط عراق و سوریه، قرار شد که از طریق کویت عازم سوریه شوند. با آنکه جهت ورود به کویت، ویزا صادر شده بود، پس از رسیدن به مرز کویت، مقامات دولت کویت دستور جلوگیری از ورود ایشان به خاک کویت را صادر کردند.
امام شب را در بصره گذراندند و تصمیم گرفتند به پاریس هجرت کنند.
به هنگام هجرت به پاریس در پیامی به ملت ایران، دلایل این هجرت را چنین بیان نمودند:

ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در یکشنبه 87/7/14 | نظر

نماز عید فطر در نمایشی عظیم از اتحاد و همدلی، به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه و مسلمانان ایران اسلامی بار دیگر اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدند.ادامه مطلب...


نویسنده در چهارشنبه 87/7/10 | نظر

عید فطر به معناى بازگشت ‏به فطرت است. در واقع مسئله خودسازى در ماه رمضان انسان را به مقامى مى‏رساند که ‏پرده‏‌هاى جهل، هواپرستى و هر گونه موانع از سر راه ‏ برداشته مى‏شود و انسان مسلمان در این هنگام به فط‏رت ناب خود که از ‏وجودش مى‏جوشد بازمی‌گردد.ادامه مطلب...


نویسنده در چهارشنبه 87/7/10 | نظر
The image “http://www.tubagraphics.com/Image/gallery/Jang/08.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
مهدی اخوان ثالث، از جمله شاعران بزرگ تاریخ ادبیات معاصر ایران است که درباره حماسه پرافتخار دفاع مقدس شعر سروده است.

گرچه می‌بافند بهرِ شیرها زنجیرها
بگسلند آخر همه زنجیرها را شیرها
ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در یکشنبه 87/6/31 | نظر

 

شب قدر

قدر شب مقدرات 

((انا انزلناه فى لیلة القدر و ما ادریک مالیلة القدر لیلة القدر خیر من الف شهرتنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر سلام هى حتى مطلع الفجر)) (1)
ترجمه : ما این قرآن عظیم الشان را (که رحمت واسع و حکمت جامع است) در شب قدر نازل کردیم و چه تو را به عظمت این شب قدر آگاه تواند کرد, شب قدر (به مقام و مرتبه) از هزار ماه بهتر و بالاتر است در این شب فرشتگان و روح (جبرئیل) به اذن خدا (بر مقام ولایت نبى و امام عصر(عج) از هر فرمان (و دستور الهى و سرنوشت مقدرات خلق را) نازل مى گردانند, این شب, رحمت و سلامت و تهنیت است تا صبحگاه (شهود) ((شب قدر)) یا ((لیلة القدر)) مشهورترین نام این شب است. مفسران درباره اینکه چرا این شب را ((شب قدر)) گفته اند و ((قدر)) به چه معناست, سه معنا را انتخاب کرده اند:

ادامه مطلب...


نویسنده در پنج شنبه 87/6/28 | نظر

امروز سالگرد شکست حصر آبادان در پی عملیات غرورآفرین ثامن الائمه است. قریب یک سال زمان صرف شد تا دشمنی که چند روزه و به سادگی آب خوردن هزاران کیلومترمربع از خاک ایران را به تصرف درآورده و برای تصرف نهایی بندر استراتژیک آبادان هم خیز برداشته بود، با چنگ و دندان نشان دادن جبهه مقاومت نوپای اسلامی، عقب نشینی کند و دست از این بندر مهم بکشد.ادامه مطلب...


نویسنده در دوشنبه 87/6/25 | نظر
 
شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.
در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.
عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود.
نویسنده سجاد صادقی در شنبه 87/6/23 | نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم