سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

سعی فراوان دستگاه حکومتی هارون برای مخفی نگه‌داشتن شهادت امام علیه السلام و تلاش گسترده آنان برای عادی جلوه‌دادن مرگ حضرت، نشانه‌ی پایگاه رفیع اجتماعی امام و وحشت عباسیان از اوست.

پیکر مطهرش پس از تحمّل سال‌ها زندان به‌طور معجزه‌آسایی توسط فرزندش علی بن موسی الرضا (ع) غسل داده شد و در مقابر قریش در مدینه السلام ـ در حاشیه بغداد ـ مدفون گردید. مزار شریفش مورد توجه عموم قرار گرفت و سالها بعد نوه بزرگوارش حضرت امام جواد (ع)در کنارش دفن شد و شیعیان دلباخته‌ی آنها شهر کاظمین را در کنار تربت پاکشان تأسیس نمودند.
سعی فراوان دستگاه حکومتی هارون برای مخفی نگه‌داشتن شهادت امام علیه السلام و تلاش گسترده آنان برای عادی جلوه‌دادن مرگ حضرت، نشانه‌ی پایگاه رفیع اجتماعی امام و وحشت عباسیان از اوست.




نویسنده در پنج شنبه 86/5/18 | نظر

در روایت معراج آمده که هر دسته از ملائکه ، یک نوع عبادت دارند ، که الی الابد به همان نوع خاص اشتغال داشته و توجهی به غیر خدا ندارند.

بعضی از آنها پیوسته به قیام ،برخی به رکوع ، بعضی به سجود ، وپاره ای به قعود و بعضی به قنوت . 

آن دسته که در رکوعند ، الی الابد به حال رکوع باقی ، و آن دسته که در سجودند همیشه به همان حال هستند ، و هیچ موقع از سجده سر

بر نمی دارند ، آن دسته که به حال قیام و قنوتند ، پیوسته به همان حال می باشند و التفاتی به راست و چپشان ندارند .

شخص مؤمن نماز گزار در حال نماز ، گاهی به قیام ، گاهی به قعود ، گاهی به رکوع ، گاهی به سجود ، و گاهی به قنوت می باشد و همه ی

عبادات ملائکه را در هر نماز ، به جا می آورد .
                                                                                            

                                                                                            منبع : کتاب حکمت ها و اسرار نماز
                                                                                          نگارش : آیت الله احمد اهتمام


                                                                                            




نویسنده در یکشنبه 86/5/14 | نظر

جناب آقای حاج رضا وقاری از متوسلین به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و از شیفتگان بی قرار حضرت زهرا (ع) نقل کردند : در ایامی که شبهای چهارشنبه هر هفته از قزوین به  مسجد مقدس جمکران در قم مشرف می شدم ، پس از زیارت حضرت معصومه (ع) به دیدن آقای مجتهدی که در آن موقع در قم به سر  می بردند میرفتم . ادامه مطلب...


نویسنده در شنبه 86/5/13 | نظر
 لویزان، میدان هروی، چند کوچه بالاتر از میدان، خانه‌ای محقر، اما به وسعت آسمان. جایی که بخشی از وجودم، نه، تمام وجودم را به اسارت گرفته بود و چه شیرین اسارتی. هنوز آخرین باری را که پشت در این خانه ملتمسانه اذن دخول می‌خواستم به خاطر دارم:
- رسولی هستم، اومدم خدمت حاج آقا برسم. ادامه مطلب...


نویسنده در سه شنبه 86/5/9 | نظر

على اکبر فیض، معروف به على مشکینى در سال 1300شمسى در دهى از دهات بلوک مشکین چشم به جهان گشود. در اوایل کودکى حدود چهار سال در نجف اشرف ـ که پدر ایشان براى تحصیل علوم دینى در آن جا اقامت داشت ـ به مکتب رفت و سپس همراه پدر معززشان به وطن بازگشته و مقدارى از مقدّمات علوم دینى را نزد ایشان فرا گرفت.

زمانى که پدر خود را از دست داد، براى جامه عمل پوشیدن به توصیه اکید آن مرحوم نسبت به اشتغالم به علوم دینى، به شهرستان اردبیل سفر کرد. چند ماهى را براى فراگرفتن علم صرف و نحو، در آن جا سپرى کرد، تا این که سرانجام توفیق یافت که به زیارت عالمى متّقى نایل آید. وى کسى بود که از میان کشته شدگان و زخمیان مسجد گوهرشاد مشهد ـ که به دستور دیکتاتور ایران، رضا خان پهلوى مورد تهاجم قرار گرفتند ـ نجات یافته بود.
پس آشنایى با این عالم بزرگوار، بر آن شد تا به همراه ایشان و دیگر طلّاب اردبیل، به سوى شهرستان قم به قصد ادامه تحصیل سفر کند.
ادامه مطلب...


برچسب ها : وقایع امروز
نویسنده خادم مسجد در دوشنبه 86/5/8 | نظر

یا  باب الحوائج

دهم رجب سال 60 قمری  است. خانه امام حسین (ع) دوباره نور باران می شود و از پنجره کوچک آن، آسمان مدینه روشن می گردد. برای حسین (ع) دسته گلی زیبا فرو فرستاده بودند. اشک شوق و برق شادی او بر صورت نوزاد می نشیند و گلبرگ رخش را با شبنم صبحگاهی، با طراوت تر می سازد. خدا به حسین (ع) پسری دیگر عطا فرمود که نیازمند و غنی بر نامش دخیل بسته اند و قنداقه زیبایش را قبله نیازهای خود ساخته اند.ادامه مطلب...


برچسب ها : وقایع امروز
نویسنده خادم مسجد در سه شنبه 86/5/2 | نظر

بسم رب المهدی(عج)

حلول ماه مبارک رجب و فرارسیدن میلاد امام محمد باقر(ع)را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض می کنیم.

استاد سید محمد جواد مهرى

ماه رجب، آغاز پرفضیلت‏ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایى در میان دیگر ماه‏هاى سال‏برخوردارند. گو این که این ماه، حتى در جاهلیت نیز مورد احترام زیادى بوده‏و آن را حرام مى‏نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا وممنوع مى‏دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‏ها بر زمین گذاشته مى‏شد،آن را «اصم‏» نیز نام‏گذارى کرده‏اند.

رسول اکرم صلى الله علیه و آله در فضیلت این ماه چنین مى‏فرماید: «الا ان‏رجب شهر الله الاصم و هو شهر عظیم و انما سمى الاصم لانه لایقارنه شهر من الشهورحرمه و فضلا عند الله تبارک و تعالى‏».

«الا ان رجب و شعبان شهراى و رمضان شهر امتى‏».

«الا و من صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر واطفى صومه فى ذلک الیوم غضب الله‏».

اى مردم بدانید که ماه رجب ماه «اصم‏» خداوند است و همانا ماهى است‏بس عظیم‏و بزرگ و علت نام‏گذارى این ماه به «اصم‏» این است که هیچ ماهى از ماه‏هاى سال‏از نظر فضیلت و حرمت نزد خداى تبارک و تعالى، به آن نمى‏رسد.

هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من‏اند و ماه رمضان ماه امتم.

هان! هر که یک روز از ماه رجب را با ایمان و براى رضاى خدا روزه بدارد، به‏نعمت رضوان بزرگ الهى نایل آید، و روزه‏اش در آن روز خشم خداوند را فرو مى‏نشاند
.

مناسبت های این ماه عزیز:

اول رجب:

سالروز ولادت پیشواى پنجم، حضرت امام محمد باقر علیه السلام

سوم رجب:

سالروز شهادت امام على بن محمد الهادى علیهما السلام، دهمین امام

سیزدهم رجب:

 روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام:

بیست و هفتم رجب:

مبعث پیامبر اکرم صلوات علیه و آله

پاره ای از فضایل ماه رجب:

1-حدیث قدسى: جَعَلتُ هذَا الشَّهرَ (رَجَبَ) حَبلاً بَینی و بَینَ عِبادی فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ بِی؛
ماه رجب را ریسمانى میان خود و بندگانم قرار داده‏ام؛ هر کس به آن چنگ زند، به وصال من رسد.(إقبال الأعمال، ج 3، ص 174)

2-حدیث قدسى: الشَّهرُ شَهری و العَبدُ عَبدی و الرَّحمَةُ رَحمَتی فَمَن دَعانی فی هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن سَألَنی أعطَیتُهُ
ماه (رجب)، ماه من، بنده، بنده من، و رحمت، رحمت من است؛ هر که در این ماه مرا بخواند، اجابتش کنم و هر که حاجت آورَد، عطایش کنم(إقبال الأعمال، ج 3، ص 174)

3-  پیامبرصلى الله علیه وآله:إنَّ فی الجَنَّةِ قَصراً لایَدخُلُهُ إلّا صُوّامُ رَجَبٍ؛
در بهشت قصرى است که جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمى‏شوند(بحار الأنوار، ج 97، ص 47.)

4-امام کاظم‏علیه السلام: رَجَبٌ شَهرٌ عَظیمٌ یُضاعِفُ اللَّهُ فیهِ الحَسَناتَ و یَمحُو فیهِ السَّیِّئاتَ؛
رجب ماه بزرگى است که خداوند (پاداش) نیکى‏ها را در آن دو چندان و گناهان را پاک مى‏کند(کتاب من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 92)

به نقل از سایت حدیث http://www.hadith.net  و سایت یا حسین http://www.yahosein.com  




نویسنده در سه شنبه 86/4/26 | نظر

 در ضمن حدیث معراج آمده است که خداوند فرمود: اى محمد، من، تو و على و فاطمه و حسن و حسین و امامان از فرزندان حسین را از نور خودم آفریدم و ولایت شما را بر اهل آسمانها و زمین عرضه کردم، هرکس آن را پذیرفت در نزد من از مؤمنین به حساب آمد و هرکس آن را منکر شد، در نزد من از گمراهان (از ستمگران. خ- ل) محسوب شد، اى محمد! اگر بنده‏اى از بندگان من آن قدر مرا بپرستد و عبادت کند که از کار افتد و از لاغرى و ناتوانى بسان مشک خشکیده و فرسوده‏اى شود و بعد به هنگام ورود بر من منکر ولایت شما باشد او را نخواهم آمرزید تا اینکه اقرار به ولایت شما نماید. ادامه مطلب...


برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در شنبه 86/4/16 | نظر

 وقتى اسامى پنج تن مقدس را جبرئیل براى حضرت آدم قرائت کرد، جبرئیل گفت: یا آدم، این نامها را بخاطر بسپار که بعدها یقیناً به آنها نیازمند مى‏شوى، و آن اسماء مشکل‏گشاى تو خواهند بود. بعد از آنکه حضرت آدم مرتکب آن ترک اولى شد و در نتیجه بر زمین فرود آمد، بعد از 300 سال اشک ریختن (به یاد آن نامهاى مقدس افتاد) و با آن اسماء مبارک دعائى ترتیب داد و به پیشگاه خداى متعال چنین معروض داشت:
پروردگارا به حق محمد، على، فاطمه، حسن و حسین، یا محمود، یا اعلى، و یا محسن، یا فاطر از خطاى من درگذر و توبه مرا قبول فرما. در آن هنگام از جانب خداى تعالى خطاب آمد که یا آدم اگر (در آن حال دعا) درخواست مى‏کردى که گناهان همه‏ى فرزندانت را بیامرزم هر آینه همه‏ى آنان را مى‏بخشیدم».




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/4/15 | نظر

 «آدم و حوا در کنار هم نشسته بودند که جبرئیل به نزدشان آمد و آنان را همراه خود به داخل قصرى از طلا برد، در آنجا تختى از یاقوت قرمز بود و بالاى آن تخت قبه‏اى بود نورافشان، و در میان آن قبه چهره‏اى غرقه در نور، که تاجى بر سر نهاده و دو گوشوار از لؤلؤ در گوشش، و گردن‏بندى از نور بر گردنش آویخته بود. هر دو از نورانیت حیرت‏انگیز آن تمثال در شگفت شدند به حدى که حضرت آدم زیبائى همسرش حوا را فراموش نمود (زیرا شاهد یک زیبائى بى‏سابقه و حسن بى‏نظیرى بود)، لذا روى به جبرئیل کرد و پرسید این صورت کیست؟ جبرئیل گفت: این فاطمه است، و آن تاجش احمدنما، گردن‏بندش حیدرنما و دو گوشوارش نشانگر حسن و حسین اوست. آنگاه حضرت آدم سر خویش را به سوى قبه نور بلند کرد، و در آنجا این پنج اسم را با خط نور نوشته دید: من محمودم و این محمد است، من اعلى هستم و این على است، من فاطرم و این فاطمه است، من محسنم و این حسن است، و احسان از من است و این حسین است.

  لم یوجد هامشاَ.




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/4/14 | نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم