سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

از همان زمان که در ماجراى سقیفه بنى ساعده، حکومت و خلافت راستین و بر حق از على(علیه السلام) سلب شد و دیگران دست به غصب آن زدند، شکل و صورت و رسم و راه حکومت دگرگون شد. اگر قرار بود که حکومت و خلافت واقعى اسلام، ارائه راه راستین پیامبر گرامى باشد، از آن پس و با آن غصب حق و مسخ حقیقت که در سقیفه رخ داد، حکومت و خلافت مسیرى دیگر در پیش گرفت و به همان راهى رفت که امروزه همه دردمندان و صاحبان درد دین و مذهب در سراسر جهان از آن آگاه و مطلعند. از همان زمان، حکومت به دست کسانى افتاد که شایسته حکومت نبودند و آنهایى که سزاوار حکومت بوده و کسوت خلافت بر قامت آنها برازنده بوده از پهنه حکومت و کشوردارى کنار گذاشته شدند....

طبیعى است که وقتى معصومین به این بلا دچار آیند، دیگر ادامه دهندگان راه آنها شرایط بهتر و برتر به دست نخواهند آورد.

به این گونه، همواره در طول تاریخ، حکومت و بالطبع قدرت ها و امکانات ناشى از آن در دست ائمه ظلم و کفر قرار داشت و ادامه دهندگان راه رسول(صلى الله علیه وآله) و على(علیه السلام) و حسین(علیه السلام) جز سکون و انزوا چاره اى نداشتند.

اما، رفته رفته تاریخ در این وضع دگرگونى هایى ایجاد کرد. به این معنى که اگر حکومت ظاهرى و سیاست گرى و سیاست گذارى در دست پیشوایان ظلم و ستم بود، اما در عوض حکومت دینى و مذهبى جامعه و مراجع بزرگوارى افتاد که در هر جامعه اى هزارها و میلیون ها پیرو و مقلد مؤمن داشتند.

به دیگر سخن، اگر در طول تاریخ پادشاهان و امرا بر لشکریان و مزد بگیران خود حکومت داشتند و تعداد آنها بسیار اندک بود، در عوض مراجع و بزرگان روحانى بر قلب و روح و جان میلیون ها انسانى حکومت و اقتدار داشتند که شمارشان از صدها هزار نفر و میلیون ها نفر نیز مى گذشت.




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/4/1 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم