سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

آیت الله اشرفی اصفهانی

در این وبلاگ مسجد پیامبر اعظم  می توانید مطالب مفیدی درباره ی ایشان کسب کنید.

پس یادتون نره

 

شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی از چهره‌های ماندگارانقلاب اسلامی و از یاران صدیق امام خمینی (ره) به شمار می‌رود که تا آخرین لحظه از همراهی و یاری محرومان، رزمندگان اسلام و پشتیبانی از رهبری انقلاب فروگذار نکرد.


آیت‌الله اشرفی اصفهانی فرزند مرحوم حجت‌الاسلام میرزا اسدالله در? ?????شمسی در خمینی شهر اصفهان متولد شد، پدر بزرگوار ایشان از عالمان عامل و با فضیلت بود که اجدادشان به علمای جبل عامل می‌رسد.


شهید اشرفی اصفهانی پس از آموختن دروس مقدماتی در خمینی‌شهر در ? ???سالگی رهسپارحوزه علمیه اصفهان شد و دروس ادبیات و سطح رانزد حضرات آیات فشارکی و حاج سیدمحمد درچه‌ای فرا گرفت.


در ? ???سالگی رهسپار حوزه علمیه قم شد و مدت یک سال از محضر آیت الله - العظمی حایری کسب علم کرد، پس از ارتحال آیت‌الله حائری نزد حضرات آیات عظام سیدمحمدتقی خوانساری، حجت کوه کمره‌ای و سید اسماعیل صدر به کسب علم پرداخت و مدت ? ???سال از دروس خارج فقه و اصول آنها بهره برد.


آیت‌الله اشرفی اصفهانی منظومه و اسفار را نزد امام خمینی (ره) آموخت و پس از ورود آیت‌الله‌العظمی بروجردی به حوزه علمیه قم به محضر پرفیض ایشان شتافت و به مدت ? ???سال از محضر آن مرجع بزرگ بهره برد.


در این مرحله آیت‌الله اشرفی اصفهانی، ضمن تدریس رسایل و مکاسب، از سوی آیت‌الله‌العظمی بروجردی و به اتفاق چند تن دیگر از شخصیتهای علمی حوزه مامور رسیدگی به امور تحصیلی طلاب شد و نظارت بر امتحانات و مدارج علمی حوزه را بر عهده گرفت.


شهید محراب در ? ???سالگی موفق به کسب اجازه امامت نماز جماعت از سوی مرحوم آیت‌الله فشارکی در اصفهان شد و اجازه اجتهاد را در ? ???سالگی از مرحوم آیت‌الله خوانساری و اجازه نقل روایت را از مرحوم شیخ آقا بزرگ طهرانی دریافت کرد.


نمایندگی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ? ?????برای آن شهید بزرگوار صادر شد.


در موقعیتی که غرب کشور و بخصوص استان کرمانشاه به شدت نیاز به اقدامات فرهنگی داشت، مرحوم آیت‌الله بروجردی در سال ? ?????اقدام به تاسیس مدرسه علمیه کرمانشاه کرد و درسال ? ?????شهید آیت‌الله اشرفی به همراه دو تن دیگر از علمای حوزه علمیه قم به این شهر اعزام شدند تا به تعلیم، تعلم و نشر معارف اسلامی و اقامه نمازجماعت درمسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه بپردازد.


شهید محراب از آغاز نهضت اسلامی در سال ? ?????تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن همواره رهبری نهضت و حمایت از امام راحل و انقلاب را در غرب کشور بویژه استان کرمانشاه بر عهده داشت.


این شهید والامقام راهپیمایی‌ها و تظاهرات قبل از انقلاب را در استان شخصا هدایت می‌کرد.


شهید اشرفی اصفهانی سرانجام در پی هجرت حضرت امام (ره) از نجف به پاریس شبانه دستگیر و رهسپار زندان کمیته شهربانی تهران شد تا آنکه درپی اعتراض مردم کرمانشاه و مراجع تقلید آزاد گردید.


ایشان پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی ازسوی حضرت امام (ره) به عنوان نماینده تام الاختیار ایشان در منطقه غرب و امام جمعه کرمانشاه منصوب شد و مدت ???? ماه به اقامه نمازجمعه پرداخت و در این مدت مساجد، ابنیه و مدارس علمیه متعددی به همت ایشان در خمینی شهر و استان کرمانشاه بازسازی و ساخته شد.


شهید محراب از آغاز دفاع مقدس درشهریور ? ?????تا روز شهادت همواره مساله جنگ تحمیلی و بسیج مردم به منظور کمک به جبهه‌ها و حضور پرشور رزمندگان در جبهه‌های غرب و جنوب را در راس مسایل کشور می‌دانست و در این راه لحظه‌ای آرام نبود و به طور مرتب و مستمر در جبهه‌ها حضور می‌یافت و حتی برای تقویت روحیه رزمندگان دو نوبت لباس رزم سپاهی پوشید و برای شرکت در عملیات ثبت نام کرد.


رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس، بویژه جبهه غرب خاطرات بسیاری از آن شهید بزرگوار و سخنان پرشور و عبادات مخلصانه ایشان به یاد دارند.


آن شهید برغم کهنسالی به فرماندهان سپاه و ارتش مرتب گوشزد می‌کرد که من همیشه آماده رفتن به جبهه‌ها هستم و در آخرین سفر نیز در عملیات مسلم بن - عقیل حضور داشت.


شهید اشرفی اصفهانی دارای تالیفات و آثار متعددی در علوم اسلامی و مباحث اجتماعی است از جمله این آثار می‌توان به کتابهایی همچون مجمع الشتات فی- اصول الاعتقادات ( ? ??جلد) در اصول عقاید و مباحث مختلف اسلامی، برهان قرآن در علوم و معارف قرآنی، خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه (???جلد) در بیان مسایل اسلامی و اجتماعی و بررسی غیبت حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد.


شهید محراب همواره آرزوی شهادت داشت و پس از شهادت آیت الله صدوقی می‌فرمود: امیدوارم چهارمین شهید باشم، حتی زمانی که نخستین توطئه ترور ایشان در ماه رمضان ? ?????ناکام ماند افسوس می‌خورد که چرا به فیض شهادت نایل نیامده است.


سرانجام در روز جمعه ? ???مهر ماه سال ? ?????آیت‌الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در سن ? ???سالگی در مسجد جامع کرمانشاه و در سنگر نماز جمعه به دست منافقین کوردل به فیض شهادت نایل آمد و به دیدار حق شتافت.


امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود به مناسبت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی فرمودند: شهید عزیز محراب این جمعه ما از شخصیتهایی بود که اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والامقام بودم و هستم، این وجود پربرکت و متعهد را قریب ? ???سال می‌شناختم.



---> اشرفی اصفهانی.کرمانشاه.چهارمین شهید محراب.




نویسنده در دوشنبه 87/7/22 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم