سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

 

 

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع نظامی و اطلاعاتی غربی معتقدند هر کسی که از آمریکا درباره به کارگیری راه‌های نظامی علیه ایران سخن می‌گوید درک درستی از واقعیت و نقشه خاورمیانه ندارد.
بنا بر اعتقاد این منابع، هر ماجراجویی نظامی علیه ایران، تهران زلزله‌ای مواج در منطقه ایجاد می‌کند، زیرا ایران طرح‌هایی نظامی بسیاری برای هدفگیری منافع آمریکا در منطقه دارد.
بنا بر این گزارش، منابع غربی تاکید می‌کنند حقیقت و واقعیت، پس از آغاز اقدام نظامی علیه ایران آشکار خواهد شد.
این منابع معتقدند واقعیت، پس از هر حمله‌ای به ایران و با هر سطح و دامنه‌ای که باشد روشن خواهد شد و در آن هنگام حقیقت با آنچه پیش از حمله بوده است، بسیار متفاوت خواهد بود.


انتشار اطلاعاتی این چنینی از ایران برای مقابله با حملات آمریکا، متحدان واشنگتن را در منطقه به ویژه اسرائیل، که آمریکا را دائم به راهکار نظامی می‌خواند به شدت نگران کرده است. با اینکه آمریکا از تاثیرات منفی حمله به ایران کاملا آگاهی است و می‌داند که برخی جبهه‌ها مانند عراق، فلسطین و لبنان به شدت مشتعل خواهد شد در عین حال تصریح می‌کند که نمی‌توان مانع این تاثیرات شد و برای همین تاکید می‌کند که راهکارهای دیپلماتیک و سیاسی بهترین راهکار برای تامین منافع آمریکا در خاورمیانه و به ویژه در خلیج[فارس] است.
در همین زمینه "سلیم نصار" نویسنده و تحلیلگر لبنانی در روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات چاپ لندن نوشت: کارشناسان نظامی، اقدام نظامی اسرائیل را علیه ایران بسیار بعید می‌دانند. آنها احتمال اینکه اسرائیل به مانند حمله هوایی سال 1981 که تاسیسات عراق را هدف قرار داد، به تاسیسات ایران نیز حمله کند، بسیار کم دانستند و افزودند: دلیل این امر این است که ایران از آن حادثه درس گرفته است و تاسیسات هسته‌ای خود را در بیش از 50 نقطه که بوشهر و نطنز دو پایگاه مهم آن است، تاسیس کرده است.
سلیم نصار افزود: علاوه بر این، ایران آنها را در عمق زمین تاسیس کرده است به طوریکه چیزی جز بمب‌هایی خاص که آمریکا ساخته است قادر به ضربه زدن به آن نیست.
الحیات نوشت: علاوه بر این دشواری‌هایی که برای حمله به ایران وجود دارد، سران ایران سامانه دفاعی کشور خود را بسیار مستحکم کرده‌اند و این کار را به وسیله راداری که از روسیه و برای همین هدف خریداری کرده‌اند، انجام داده‌اند و معنای این امر این است که ایران حساب همه احتمالات را کرده است و احتمال اقدام نظامی اسرائیل را برای خود نگاه داشته است.
الحیات افزود: "مارتین ون کریویلد" کارشناس نظامی اسرائیل معتقد است، موفقیت در هر حمله‌ احتمالی به ایران بسته به شناخت کامل از جزئیات برنامه هسته‌ای ایران است؛ شناختی از تمام ظرایف، مکان‌های استقرار و عمق تاسیسات.
کریویلد در عین حال می‌گوید: کنار گذاشتن ماجراجویی نظامی علیه ایران باعث می‌شود ایران تبدیل به قدرت دوم هسته‌ای در خاورمیانه بشود و معنای این امر این است که قدرت برتری که "بن گوریون" نخست‌وزیر پیشین اسرائیل از طریق سلاح اتمی در منطقه به وجود آورد، کاملا بر هم می‌خورد و توازن قوا به وجود می‌آید.
بنا بر این گزارش، "درور زئیوی" (استاد دانشگاه بن گوریون) به ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد کرد برای اعمال فشار بر پاکستان، ایران و سوریه، تاسیسات و برنامه اتمی اسرائیل به مدت بیست سال زیر نظر آژانس بین‌المللی اتمی قرار بگیرد.
درور زئیوی بنا بر این پیشنهاد معتقد است، برطرف کردن نگرانی ایران و اسرائیل پس از فراهم کردن مقدمات حمله پیشگیرانه‌ای که بی‌شک به جنگی تمام عیار منجر خواهد شد، ضروری است. انتظار می‌رود این جنگ تا زمانی که بیشتر کشورهای خلیج [فارس] را که در تیر رس موشک‌های ایران هستند، در بر می‌گیرد، اقتصاد جهانی را به شدت متزلزل می‌کند زیرا صدام حسین [دیکتاتور معدوم عراق] نیز متحدان آمریکا را در منطقه هدف قرار داد.
زئیوی می‌افزاید: وقتی نظام اتحادیه جماهیر شوروی فرو ریخت ایران اقدامی برای گسترش مرزهای شمالی خود نکرد و حتی وقتی صدام نیز سرنگون شد این کار را در مرزهای جنوبی نیز انجام نداد. در حقیقت ایرانی‌ها با این کار ثابت کردند درک درستی از مرزهای قدرت دارند. آنها (ایرانی‌ها) به شیوه‌‌ای دموکراتیک، به قوانین بین‌المللی پایبندند.
همچنین هفته نامه فلسطینی المنار در تاریخ 28 ژوئن(2008) نوشت: یک کارشناس راهبردی اسرائیلی که در تهیه برخی گزارش‌های نظامی درباره ایران مشارکت داشته است معتقد است، دامنه مانور اسرائیل برای حمله به ایران بسیار محدود خواهد بود. همچنانکه وقتی اسرائیل پس از حمله به ایران نتواند قدرت پاسخ ایران را فلج کند، منطقه به گردابی از جنگ و درگیری تبدیل می‌شود که ممکن است چند سال به طول بینجامد.
بنابراین این کارشناس راهبردی بسیار بعید می‌داند اسرائیل مرتکب چنین کاری بشود و از سران آن می‌خواهد تا دست از تهدید ایران بردارند زیرا سخنان و شعارهایی که مقامات اسرائیل در سطوح سیاسی با هدف تامین منافع خود علیه ایران بر زبان می‌رانند ممکن است فجایعی بسیار خطرناک برای اسرائیل به بار آورد.

منبع




نویسنده خادم کوچک در سه شنبه 87/4/11 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم