سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

ای اباذر: اگر در آن روز ( روز قیامت ) مردی عمل هفتاد پیغمبر را داشته باشد به خاطر سختی آنچه در آن روز مشاهده می کند عمل خود را اندک به حساب آورد ، و اگر دلوی از « غسلین » - آب جوشان جهنم – در مطلع خورشید ( در مشرق خورشید ) ریخته شود مغز سر کسانی که در مغرب هستند به جوش آید ، و اگر جنهم نفسی بکشد هیچ فرشتة مقرب و هیچ پیامبر مرسلی نماند جز آن که از دهشت آن به زانو درآید ، و گوید : پروردگارا مرا نجات ده ، و او دیگران را فراموش کند تا جایی که ابراهیم (ع) ( فرزندش ) را فراموش کند و بگوید : پروردگارا من خلیل تو ابراهیم هستم فراموش مکن ( و به فکر فززندش نیست ) .


ای اباذر: اگر زنی از زنان بهشتی در شبی تاریک از فراز آسمان دنیا چهره ای به مردم دنیا بگشاید ، دنیا روی زمین را روشن کند بیش از آنچه ماه شب چهارده زمین را روشن می کند ، و عطر او را همه ی زمینیان استشمام کنند ، و به راستی اگر جامه ای از جامه های بهشتیان امروزه در دنیا گسترده گردد هر بیننده ای را مدهوش کند و دیدگان کسی تاب دیدن آن را ندارد .
ای اباذر صدای خود را کوتاه کن در هنگام حمل جنازه ها ( و تشییع آنها ) و هنگام جنگ و هنگام تلاوت قرآن .
ای اباذر هنگامی که به دنبال جنازه ای می روی عقل تو در آن هنگام مشغول به تفکر و خشوع باشد و بدان که تو نیز به آن شخص مرده ملحق خواهی شد .


ای اباذر: بدان که هر چیزی که فاسد شد نمک داروی آن است اما اگر نمک فاشد شد دیگر دارویی ندارد .
و بدان که به راستی در شما دو خُلق و خوی وجود دارد : خنده بدون شگفتی ( و بی جهت ) و کسالت و بی حالتی بدون سهو و بی خبری .


ای اباذر :دو رکعت نماز معمولی توأم با تفکر بهتر است از شب زنده داری با دل غافل و بی خبر .


ای اباذر :حق سنگین و تلخ است ، ولی باطل سبک و شیرین ، و چه بسا شهوترانی ساعتی که اندوهی دراز و طولانی در پی دارد .


ای اباذر: کسی که توان دارد ( از خشیت خدای تعالی ) گریه کند بگرید ، و کسی که توان ندارد دلش را به اندوه بپوشاند و تباکی کند ( حال و وضع گریه به خود بگیرد ) به راستی که دل سخت از خدا دور است ولی توجه ندارید و درک نمی کنید .
ای اباذر ! خدای تعالی گوید : برای بنده ای دو ترس را گرد نیاوردم و هم چنین برایش دو امنیت را ، که اگر در دنیا از من امنیت یافت ( و از من ترس و واهمه ای نداشت ) در روز قیامت او را بترسانم ، و اگر در دنیا از من واهمه و ترس داشت در روز قیامت او را امان دهم .


ای اباذر: چهار چیز است که جز شخص مؤمن بدان ها دست نیابد ؛ خموشی و آن سرآغاز عبادت است ، تواضع و فروتنی در پیشگاه خدای سبحان و ذکر و یاد خدای تعالی در هر حال و چیز اندک یعنی مال اندک .

برگرفته از کتاب « آینه در آینه » تالیف زهرا یزدی نژاد


 




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم