سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

علامه مجلسی در بحارالانوار از کتاب کفایه الاثر روایت کرده به سندش از عمران بن حصین که رسول خدا (ص) برای ما خطبه خوانده و سخنرانی کرده فرمود : ای گروه مردم من به زودی از میان شما می روم و از دیده ها پنهان می شوم شما را درباره ی عترت خود به خیر و نیکی وصیت می کنم در این جا سلمان برخاست و عرض کرد : ای رسول خدا ! آیا امامان پس از تو از عترت شما نیستند ؟ فرمود : بله نُه تن آنها از صلب حسین اند و از ما است مهدی این امت ، که هر کس به آن تمسک کرده و چنگ زند به ریسمان خدا چنگ زده به آنها تعلیم نکنید و چیزی نیاموزید که آنها از شما داناترند و از آنها پیروی کنید زیرا آنان بر حق هستند و حق با آنها است تا هنگامی که در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند .


از همان کتاب به سندش از زیدبن ارقم روایت کرده که گفت : رسول خدا برای ما سخنرانی کرده خطبه خواند و پس از حمد و ثنای الهی فرمود : ای بندگان خدا شما را به تقوای الهی وصیت و سفارش می کنم آن خدایی که بندگان از او بی نیاز نیستند زیرا کسی که به تقوا میل و رغبت داشت در دنیا زهد ورزد و بدانید که مرگ پایان راه جهانیان و بازگشتگاه باقیماندگان خواهد بود مرگ اساس هر خوشی و لذتی را در هم ریزد ، هر نعمتی را نابود می کند و هر شادمانی و سروری را در هم ریزد .


دنیا خانه ی نابود شدنی است و دنیاییان باید از آن کوچ کنند دنیا در ظاهر شیرین و سرسبز است و برای خواهانش خود را آراسته خدایتان رحمت کند از دنیا کوچ کنید به همراه بهترین توشه ای که با خود دارید و از دنیا بیشتر از آنچه شما را به آخرت برساند نجویید و ندوزید چشمان خود را به آنچه خوشگذرانان از آن بهره گیرند .


ای گروه مردم شما را درباره ی عترت و خاندان خود به رفتار خیر و نیکی سفارش می کنم زیرا آنان به حق هستند و حق با آنها است آنهایند امامان راه یافته پس از من و امینانند معصوم .

برگرفته از کتاب « آینه در آینه » تالیف زهرا یزدی نژاد




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم