سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

 

ای اباذر: پارسایان و زاهدان در دنیا همان ها به حقیقت اولیاء خدایند .


ای اباذر: اگر شادمان می شوی ( و می خواهی ) که نیرومندترین مردم باشی توکل بر خدا کن ، و اگر شادمان می شوی که گرامی ترین مردم باشی ، تقوای الهی داشته باش ، و اگر شادمان می شوی که بی نیازترین مردم باشی ، بدانچه در دست خدای عزوجل می باشد مطمئن تر باش از آنچه در دست تو است .


ای اباذر: اگر همه ی مردم این آیه را می گرفتند آنها را کفایت می کرد که فرماید : « و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله بالغ أمره » .
- هر کسی تقوای الهی داشته باشد خداوند برای او راه بیرون رفتنی قرار دهد و او را از آن جا که به حساب نیاورد روزی دهد و هر کس توکل به خدا کند خداوند او را بس است که خدا به کار خویش می رسد .


ای اباذر: خدای عزوجل فرماید : به عزت و جلال خودم سوگند هیچ بنده ای خواسته ی مرا بر خواسته ی خود برنگزیند جز آن که بی نیازی او را در وجود خودش قرار دهم ( که نیازمند کسی نباشد ) و اندوهش را درباره ی آخرتش قرار دهم ( که فکرش متوجه کار برای آخرتش گردد ) و آسمان ها و زمین روزیش را ضمانت کنند ، و تنگی زندگی او را از او باز دارم ، و پشت سر تجارت هر تاجری به سود او کار کنم .


ای اباذر: به راستی اگر فرزند آدم از روزی اش بگریزد همان گونه که از مرگ می گریزد بالاخره روزی اش او را دریابد همان گونه که مرگ او را دریابد .


ای اباذر: آیا سخنانی را به تو یاد ندهم که خدای عزوجل تو را بدان ها سود دهد ؟ عرض کردم : چرا ای رسول خدا ! فرمود : خدا را نگهدار ( و او را از یاد نبر ) تا خداوند تو را نگهدارد ، خدا را نگهدار تا او را پیش روی خود بیابی ، خدا را در فراخی و آسایش زندگی بشناس تا خدایت در سختی بشناسد ، و چون درخواست می کنی از خدا درخواست کن ، و چون کمک خواهی از خدا کمک بخواه که به راستی قلم ( تقدیر ) بدانچه تا روز قیامت انجام خواهد شد رقم خورده ، بدانسان که اگر همه ی آفریدگان و خلق بکوشند سودی را به تو برسانند که قلم تقدیر بدان رقم نزده قدرت آن را ندارند و اگر همگی تلاش کنند زیانی به تو رسانند که برایت مقدر و نوشته نشده توان آن را ندارند در این صورت اگر این توان را داری که برای خدای عزوجل کار کنی با رضایت توأم با یقین این کار را بکن و اگر نداری بردباری پیشه کن که در بردباری بر ناخشنودی ، خیر بسیاری است ، و به راستی که پیروزی و ظفر به دنبال صبر و بردباری است و گشایش به دنبال اندوه و سختی است و به راستی با سختی آسانی است .

برگرفته از کتاب « آینه در آینه » تالیف زهرا یزدی نژاد




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم