سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

حجةالاسلام حسینی بوشهری - که سخنران مجلس بزرگداشتی بود که از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیة الله العظمی فاضل لنکرانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد - به نکاتی از زهد و ساده زیستی آن مرجع فقید اشاره کرد که تاکنون اعلام نشده بود.

وی گفت: فرزند آیة الله به من گفت: آقا از دنیا رفت بدون آنکه حتی یک متر خانه یا زمین یا ملک دیگری از خود بر جای گذاشته باشد. تعجب کردم و پرسیدم : پس منزلی که در خیابان 19 دی در آن می نشستند مگر مال ایشان نبود؟ پاسخ داد: خیر ؛ آن منزل را پدربزرگ مادری ما برای دخترش خریده بود و متعلق به والده ماست. پرسیدم: دفتر آقا که در منطقه بازار است چه؟ گفت: آن هم ملکی است که از پدربزرگ پدری مان به همه فرزندان ایشان به ارث رسید و سهم آقا در آن دو دانگ بود. بقیه ورثه سهم خود را به آقا واگذار کردند و ایشان همه را یک جا وقف عزاداری سیدالشهداء کرد. لذا هیچ مایملکی از ایشان برجای نماند.

حسینی بوشهری با اشاره به آیه شریفه : «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا »  دلیل محبت شدید مردم به علماء و مراجع - که در تشییع کم نظیر پیکر آیةالله فاضل تجلی دوباره ای یافت - را همین نوع زندگی برای خدا دانست. 

..................

همچنین حجة الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی در گفتگو با نشریه محلی 19 دی قم، نکات جالبی از جلوه های زهد و ساده زیستی والد عطیم الشأن خود را آشکار نمود. نمونه هایی از این نکات به کاربران اخبار شیعیان تقدیم می شود:

* آقا تا سالهای طولانی پس ازازدواج منزل مستقل نداشتند و حتی تا زمانی که تعداد فرزندان ایشان به 5 نفر رسید در دو اتاق از منزل پدری زندگی می کردند. تا اینکه پدر خانم ایشان، منزلی خریدند و در اختیار خانواده قرار دادند.

* آقا قدمی برای رونق زندگی شخصی بر نمی داشتند و اگر اهل خانه در امور معمولی منزل وسیله ای تهیه می کردند که به نظر ایشان لازم نبود بشدت اعتراض می کردند.

* در 10 سالی که از دوران مرجعیت ایشان می گذرد تابستانها به جز چند روزی که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مسافرت می کردند بقیه ایام را علیرغم نامساعدبودن آب و هوا در قم می ماندند. این در حالی بود که اسباب آسایش در اطراف قم که آب و هوای خوبی دارد فراهم بود (و نیز بسیاری از بزرگان تابستان را در قم نمی مانند) ولی ایشان می گفتند: «من وقتی می بینم طلبه ها در قم در زیرزمین ها و اتاق های تنگ و تاریک و در فضای محدود زندگی می کنند دیگر آرامش ندارم تا به فکر راحتی خود باشم و به مناطق خوش آب و هوا بروم.

آقا پس از تصدی مرجعیت به ما می گفتند برای من عبای معمولی تهیه کنید نه از جنس خیلی خوب و گرانقیمت ؛ تا طلبه ها وقتی مرا می بینند تحمل سختی و تنگدستی برایشان دشوار نباشد.

* مهم ترین نکته اینکه: ایشان این همه سادگی و بی آلایشی و فرار از تجملات را در حالی انجام می دادند که هیج اظهار نمی کردند و نشان نمی دادند که من زندگی ساده ای دارم. آقا اصلا تظاهر به این مسأله نمی کردند.

منبع : اخبار شیعیان




برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در دوشنبه 86/4/11 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم