سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه
مشخصات امام رضا (ع): ---------------------------------------- نام: علی بن موسی (ع) لقب معروف: رضا (ع) کنیه: ابوالحسن پدر و مادر: امام موسی بن جعفر، نجمه (س) وقت و محل تولد: 11 ذیقعده سال 148 ه.ق در مدینه وقت و محل شهادت: آخر صفر 203 هجری قمری در سن 55 سالگی، به وسیله مامون، مسموم و در سناباد نوقان (که امروز یکی از محله های مشهد است) به شهادت رسید. مرقد شریف: مشهد مقدس (یکی از شهرهای بزرگ ایران) دوران زندگی: در سه بخش؛ 1- قبل از امامت،35 سال (148 تا 183 ه.ق) 2- بعد از امامت،17 سال در مدینه 3- بعد از امامت،سه سال در خراسان، که حساس ترین دوره ی زندگی سیاسی ایشان بود. آن حضرت تنها یک فرزند (امام جواد) داشت که هنگام شهادت پدر، حدود هفت سال داشت.



نویسنده در سه شنبه 87/8/21 | نظر
نویسنده در سه شنبه 87/8/21 | نظر

باسمه تعالی

 

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

 

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.ادامه مطلب...


نویسنده در سه شنبه 87/8/21 | نظر



زندگانى حضرت امام رضا(ع) پر است از لحظاتى نورانى و شگفت انگیز
که دل شیفتگان را مى‏برد . از کتاب «دیوان خدا» نوشته نعیمه دوستدار ـ که بر اساس منابع موثق تدوین یافته ـ چند داستان برگزیده‏ایم که تقدیم عاشقان اهل بیت مى‏کنیم.
ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در یکشنبه 87/8/19 | نظر



عبدالعظیم علیه السّلام فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن lمجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد . پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس .
ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در چهارشنبه 87/7/24 | نظر
<      1   2      

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم