سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

معاون فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)  در مراسم اختتامیه نمایشگاه آزادی خرمشهر که در این مجتمع برگزار شده بود در خصوص راز محبت امام (ره) در دل‌ها گفت: در این خصوص ابتدا باید بحث مختصری از قرآن را مطرح کنیم. در آیات قرآن به مسایلی از جمله عوامل حقیقی و خیالی عزت اشاره شده و آمده است که عوامل خیالی موجب عزت افراد نمی‌شوند بلکه خیالی بوده و موقتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جهانبخشی طی سخنانی در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم با اشاره به سوره‌ی نسا آیه‌ی 139 گفت: در این آیه به پیامبر گفته شده که کسانی که کافران را به جای مومنان دوست می‌دارند عذابی دردناک در انتظار آنهاست. با توجه به این آیه کسانی که خواهان عزت هستند باید خود را به کانون عزت و محبت که حضرت حق است وصل کنند و دوست داشتن غیر خدا موجب گمراهی می‌شود. مثل بنی صدر که بر اساس رای مردم نخست وزیر شد اما چون غیر خدایی بود مایه‌ی ننگ شد و از کشور گریخت.

معاون فرهنگی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم با اشاره‌ به آیه‌ی 96 سوره‌ی مریم عوامل حقیقی در رسیدن به عزت را ایمان و عمل صالح دانست و اظهار داشت: کسانی که ایمان و عمل صالح دارند خداوند به زودی محبتی از این افراد در دل دیگران قرار می‌دهد. کلمه‌ی ود که در آیه مذکور به آن اشاره شده، بیانگر محبت از عمق جان است و امام نیز معیارهای مذکور را داشته و راز محبت او ایمان و عمل صالح بوده است. همچنین می‌توان راز زندگی و محبت امام (ره) را در بیت من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم، ببینیم.

وی در ادامه امام را کوهی استوار توصیف کرد که هرگز لغزشی در دل نداشت و از کسی جز خدا نمی‌ترسید.

جهانبخشی به خاطرات پزشک امام و خاطرات کارتر رییس جمهور وقت آمریکا اشاره کرد و گفت: امام خمینی امام همه‌ی قرن‌ها بود. او وجه رب بود و وجه رب ماندنی است. البته شاید گفته شود که خداوند وجه ندارد ولی می‌شود امام حسین را که ثارالله یعنی خون خدا نامیده شد عنوان کرد. بنابراین اگر حرکات و سکنات انسان‌ها برای خدا باشد می‌شود وجه خدا شد و وجه خدا از بین نرفتنی است.

وی با اشاره به عمل صالح که از معیارهای دیگر عزت حقیقی به شمار می‌رود، گفت: عمل صالح به این معناست که انسان چیزی را ببیند و بر حسب آن به وظیفه‌اش عمل کند. زمانی که امام تنها به درس و بحث می‌پرداخت به سیاست و مسایل دیگر توجهی نداشت.اما پس از وفات آیت الله بروجردی امام پیام‌هایش را آغاز کرد تا جایی که بستگانش از او خواستند تا پیام‌ها را به مراجع واگذار کند که امام فرمود من به وظیفه‌ام عمل می‌کنم.

در ادامه‌ی این نشست پدر سردار شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر در سخنانی اظهار داشت: امام (ره) کاری کرده است که آبروی تمام شیعیان حفظ شده است.

وی به بخش‌هایی از فعالیت‌های امام در دوران حکومت نظامی و همچنین اقدامات فرزندش در زمان حمله‌ی صدام به خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: ‌همه باید آگاه باشیم که دنیا موقتی است و ما همواره در این دنیا نخواهیم بود.

پدر سردار شهید محمد جهان‌آرا در پایان جوانان را به خواندن نماز اول وقت و غیبت نکردن توصیه کرد.




نویسنده خادم مسجد در دوشنبه 86/3/14 | نظر

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفتهای کنونی در بخشهای مختلف کشور از جمله صنایع دفاعی و پشتیبانی را خوب ارزیابی کردند و افزودند: اگر چه این پیشرفتها خوب است اما در واقع جبران عقب ماندگی تاریخی کشور است و نباید به این پیشرفتها قانع شد. 
    
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه به مدت 4 ساعت از نمایشگاه «جلوه های خودباوری و اقتدار دفاعی» وزارت دفاع در محل مجتمع گروه صنایع شهید محلاتی دیدن کردند.

فرمانده کل قوا در بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی و طرح های تحقیقاتی وزارت دفاع در بخش های هوا فضا، موشکی، دریایی، هوایی، جنگ الکترونیک، اپتیک و لیزر، زرهی و ضدزره، انواع توپخانه و مهمات، پدافند غیرعامل و نقشه برداری و مهندسی قرار گرفتند.

در ابتدای ورود حضرت آیت‌الله خامنه ای به نمایشگاه جلوه‌های خودباوری و اقتدار دفاعی که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان کل ارتش و سپاه و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و سپاه و بسیج و مسئولان وزارت دفاع حضور داشتند، سردار سرتیپ محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از آخرین دستاوردها و طرحهای عمده دفاعی و همچنین عملکرد این وزارتخانه در بخشهای پشتیبانیِ رفاهی کارکنان نیروهای مسلح و پشتیبانی دفاعی و عمرانی و همچنین طرحهای تحقیقاتی و موفقیت‌های وزارت دفاع در جشنواره‌های علمی، گزارش داد.
فرمانده کل قوا در ابتدای ورود به مجتمع گروه صنایع شهید محلاتی با حضور در محل یادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولان وزارت دفاع، پیشرفتهای کنونی در بخشهای مختلف کشور از جمله صنایع دفاعی و پشتیبانی را خوب ارزیابی کردند و افزودند: اگر چه این پیشرفتها خوب است اما در واقع جبران عقب ماندگی تاریخی کشور است و نباید به این پیشرفتها قانع شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم انجام کارهای نو و جدید و غیرمسبوق به سابقه خاطرنشان کردند: باید مرزهای دانش شکسته شود و ایرانی ثابت کرده که می تواند این کار را انجام دهد.
ایشان تحقیقات را ریشه حرکت و پیشرفت علمی دانستند و تأکید کردند: همه بخشهای دانشگاهی، تولیدی، صنعتی و دفاعی باید ضمن آنکه به تحقیقات توجه جدی می نمایند از نیروهای با استعداد جوان و دارای تواناییهای علمی بالا در بخشهای مختلف استفاده کنند و خود را در تحقیقات و استفاده از ظرفیت های علمی محدود نکنند.

رهبر انقلاب اسلامی توجه به کیفیت را در تولیدات بخشهای مختلف به ویژه صنایع دفاعی مورد تأکید قرار دادند.
در پایان بازدید حضرت آیت الله خامنه ای از نمایشگاه توانمندیهای دفاعی، تحقیقاتی و پشتیبانی وزارت دفاع، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت ایشان در محل نمازخانه گروه صنایع شهید محلاتی اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع کارکنان صنایع دفاع و پشتیبانی وزارت دفاع با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، عامل اصلی پیشرفتهای کنونی کشور در عرصه های مختلف به ویژه بخش دفاعی را همان جوهره فتح خرمشهر دانستند و افزودند: امروز حرکت، پویایی و عزم راسخ برای ادامه مسیر پیشرفت در همه بخشهای کشور مشاهده می‌شود و آینده ملت ایران، آینده‌ای روشن است.

 


 




نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر
<      1   2   3   4   5      

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم