سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

به گزارش صداقت نیوز، فرهنگ مهدویت پیام آور بیدارى و آگاهى امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک آدمى از حیات طیبه و از حقیقت وجود است. فرهنگ مهدویت مردمى‏ترین فرهنگ بشرى است. در پرتو این فرهنگ امید به کاستن از رنج محرومان، آزادى مظلومان و برقرارى عدالت اجتماعى همواره طنین انداز قلب‏هاى مشتاق و علاقه‏مند به حضرت مهدى(عج) است.
مهدویت رمز هویت بشریت است و تردیدی نیست که هر کسی که برای حضرت حجت فعالیتی انجام دهد، مشمول دعاهای خیر آن بزرگوار قرار می گیرد.
حضرت حجت(عج) رسالت همه انبیاء و اولیاء الهی را محقق می کند و همه زیبایی ها و وعده های الهی به دست پر توان آن حضرت محقق می شود.
اهمیت این فرهنگ در تقویت انگیزه توحیدى و مکتبى؛ تقویت روحیه مبارزه‏جویى بى‏امان با ظلم و استکبار؛ خودباورى و خداباورى و قطع وابستگى به دشمنان؛ توسعه عدالت اجتماعى و حمایت از محرومان؛ مراقبت‏هاى اخلاقى و در نتیجه تطهیر نفوس و تنویر عقول؛ گسترش الفت و تعاون و اتحاد بین انسان‏ها؛ هدف‏مند شدن زندگى اجتماعى و فردى و تقویت روحیه مثبت اندیشى و امید به آینده‏اى روشن و طلوع دوباره فجر اسلام بروز پیدا می کند.
طرح موضوع مهدویت به عنوان یک موضوع جهانى و دغدغه بشریت، یادآور‏ مسئولیت‏هاى سنگین و حساس انسان مسلمان در دوره غیبت، تعیین اهمیت سرنوشت‏ساز زندگى در سایه عنایت امام زنده، توجه به تقسیم‏بندى تاریخ بشر به چهار دوره (از آدم تا خاتم)، نبوت (از حضرت على تا پایان دوره غیبت صغرا)، وصایت (از آغاز غیبت کبرى تا عصر ظهور)، غیبت و در نهایت دوران ظهور است.

یادآورى تکالیف و وظایف مشتاقان ظهور و ارائه چگونگى زندگى سالم و گسترش مهربانى و بخشندگى و توجه به ضعفا که مقدمه ساز ظهور آن حضرت است به کاربردى شدن فرهنگ مهدویت کمک می کند.
در زمینه تعمیق فرهنگ مهدویت و استخراج ظرفیت‏هاى مؤثر زندگى منتظرانه که نتیجه آن تقویت ایمان متحرک و مسئولیت فردى و اجتماعى است، چاپ کتاب‏هاى سودمند و به روز در موضوع مهدویت‏شناسى تطبیقى؛ ترجمه کتاب‏ها و مقالاتى که پیروان مکاتب الهى عرفانى و اشراقى در سرتاسر جهان در موضوع مهدویت نگاشته‏اند، تأسیس پایگاه‏هاى اینترنتى و معرفى سایت‏هاى مهدوى‏شناسى در سرتاسر جهان و استفاده از نظر کارشناسان مهدوی می تواند موثر باشد. از این رو پای سخنان حجت‌الاسلام دکتر حسن علی اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) نشستیم تا از بیانات ارزشمند وی بهره مند شویم. ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در شنبه 88/5/10 | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر اسلام همان گونه که هست در جامعه  اجرا شود ، تمامی نیازهای انسان را تامین می کند.

نیاز جدی کشور ، جهان اسلام و حتی تمام دنیا به آموزه های اسلامی و محتاج اقبال عمومی به مسائل حوزوی و دینی است اما در شرایط فعلی این اقبال بسیار ضعیف است . ( چیزی در حدود چند هزار نفر در کل کشور)

یکی از راههای رسیدن به پیشرفت و سعادت دستیابی به دیدی باز و جامع از آموزه های دینی است .

در ادامه ی مباحث قبلی در این جلسه پیرامون مباحث مسکن و ازدواج صحبت خواهد شد :

ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در یکشنبه 87/2/15 | نظر


بسم الله الرحمن الرحیم
چگونه مالمان را مصرف کنیم؟

راههای درست صرف مال 24 وجه است:

7 وجه خودی ، 5 وجه عیال و افراد مورد تعهد ، 3 وجه دینی ، 5 وجه ارتباطات اجتماعی ، 4 وجه برای امور خیر

7 وجه خودی : خوردن ، آشامیدن ، لباس ، ازدواج ، خدمتکار (خدمت به خود ) ، تعمیر و ترمیم و نگهداری اموال و نیازهای معمول

5 وجه عیال و افراد مورد تعهد : فرزندان ، پدر ، مادر ، همسر و خدمتکار (راننده  ، خادم و... ) چه توانمند باشند و چه نباشندباید تامین شوند.

3وجه دینی : زکات سالانه ، حج و جهاد

5 وجه ارتباطات اجتماعی : نسبت به بزرگان و رهبران ، اقوام ، مومنین ، صدقه و احسان

4 وجه امور خیر : ادای دین ، قرض دادن ، پذیرایی مهمان ، عاریه دادن ( واجبات سنت پیامبر هستند )

انسان  برای این که درا اعتدال و صراط مستقیم اسلام قرار گیرد ، باید از نظر مالی خود را در این 24 وجه بسنجد.

ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در شنبه 87/1/31 | نظر

باید خود را با اسلام هماهنگ کنیم

 

­  خطر رفاه بیش از خطر فقر است ، چون جوامع بر اثر اوامر ائمه شکل نگرفته اکثرا
ما دچار افراط و تفریط می شویم .

­  اگر کسی بی جهت شبها برای کاری بیداری بکشد و نیاز جدی نداشته باشد ، هم کار
او و هم درآمدش حرام است .

­    ادامه مطلب...


نویسنده خادم کوچک در چهارشنبه 87/1/28 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم