سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

در ادامه حقایقی دیگر می‏آید که این افسانه‏ی خیالی و شگفت آور را سبک و سست می‏کند.

دومین حقیقت:

چگونه زینب با زید ازدواج کرد؟

پیش از آن که پیامبر مبعوث و برانگیخته شود، زید را پسر خوانده‏ی خود کرد. وی نزد پیامبر رشد کرد و «زید بن محمد» نامیده شد....

سومین کسی که پس از خدیجه و علی (علیهم السلام) در خانه‏ی پیامبر اسلام آورد، زید بود. پیامبر وی را بسیار دوست داشت و تصمیم گرفت او را با خانواده‏ای هاشمی وصلت و پیوند دهد تا جایگاه و موقعیتش را بالا برد، تا مسلمانان بدانند مرد مؤمن هم شان و کفو زن مؤمن است و پس از ایمان آوردن، فخر فروشی به خاطر اصل و نسب ارزشی ندارد.

پیامبر به خانه‏ی عمه‏اش رفت تا دخترش، زینب، یعنی دختر عمه‏ی هاشمی و قریشی رسول‏الله را برای زید که در عرف قریشیان، در شمار بردگان و خدمت‏گزاران بود، خواستگاری کند. این امر بر زینب سخت و دشوار آمد و خواسته‏ی رسول‏الله را نپذیرفت. برادر زینب پشتیبان خواهر بود، اما پیامبر که نویدآور مکارم اخلاق برای آموزش آن به مردم بود، می‏خواست‏خود نخستین کسی باشد که پای بند اخلاق باشد و بدان عمل کند، تا در عمل و کردار، اخلاق را به مسلمانان یاد داده، جزیی از فرهنگشان باشد... از این رو برخواسته‏ی خود به زینب و برادرش پافشاری کرد، اما آن دو نمی‏پذیرفتند، تا آن که خدای بلند مرتبه، سخن والای خود را فرو فرستاد:

هیچ مرد و زن با ایمانی حق ندارد هنگامی که خدا و پیامبرش امری را لازم بدانند، اختیاری (در برابر فرمان خدا) داشته باشد. (۱)

پیامبر بر زینب و برادرش این آیه را خواند، سپس به زینب فرمود: زید را به عنوان همسر تو می‏پسندم. زینب عرض کرد: به آن چه رسول‏الله می‏پسندد، راضی‏ام! بدین گونه ازدواج انجام شد.

دومین حقیقت نیز، آن افسانه را از بین می‏برد، زیرا می‏توان گفت چرا در تمام این مدت که پیامبر با زینب سخن می‏گفت و وی ازدواج با زید را نمی‏پذیرفت، چرا پیامبر وی را برای خود خواستگاری نکرد؟ این چنین است که افسانه‏های غرض ورزان، سست‏تر از تار عنکبوت است!

ادامه دارد...




نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/25 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم