سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

پژوهشگران یک شرکت ایرانی موفق به تولید «رنگ نانویی» شدند که به گفته آنها با ویژگی آنتی باکتریال و انتشار یون‌های منفی سبب کاهش بار میکروبی هوا می شود.

 

 

محمد سعادتمندی ــ مدیر شرکت تولید کننده محصول رنگ نانو ــ در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رابطه با ویژگی‌های رنگ نانو، گفت: رنگ نانو در دو نوع پلاستیکی و روغنی ساختمانی‌ وجود دارد که دارای دو خاصیت مهم آنتی باکتریال و یون منفی می‌باشد.

وی تصریح کرد: خاصیت آنتی باکتریال بر اساس ورود یک سری موادی است که در درون رنگ به کار می‌رود و توام شدن این ویژگی‌ با عامل ایجاد کننده یون منفی برای محیط های بیمارستانی، مدارس و یا هر جایی که با مسایل بهداشتی بیشتر سر و کار دارد می‌تواند ضامن حفظ بهداشت محیط باشد.

به گفته سعادتی، میزان مشخصی از مواد نانو که به روش خاصی با رنگ اصلی و مادر که معمولا نیز از رنگ‌های ایرانی و درجه یک استفاده می‌شود، مخلوط و کاملا هموژن می‌شود و پس از این مرحله اگر آن را بر روی سطح دیوار اعمال کنیم، میکروبی که با آن برخورد می‌کند ظرف کمتر از 24 ساعت از بین می‌رود.

مدیر شرکت تولید کننده رنگ نانو در ادامه خاطر نشان کرد: در این زمینه تاییدیه‌های مشخصی را از انستیتو پاستور ایران دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد طی 24 ساعت چه میکروب‌هایی و با چه درصدهایی از بین می‌رود.

سعادتمندی با اشاره به انتشار یون منفی با استفاده از این محصول، اظهار کرد: یون منفی فضایی را به وجود می آورد که در آن فضا میکروب‌ها، ذرات گردوغبار، دود سیگار و ... کمتر می‌تواند حالت تعلیق داشته باشند و در واقع به طور نامحسوس هوا را از نظر کیفیت فیزیکی و حضور ذرات مختلف سالم نگه می‌دارد.

به گفته وی، با کمک این رنگ در محیط در هر سانتی متر مکعب حدود دو هزار و 800 عدد از این ذرات به صورت مصنوعی به وجود می‌آید.

سعادتمندی درباره این که رنگ نانو در چه محیطهایی کاربرد دارد، عنوان کرد: عمدتا توصیه می‌شد در مکانهایی که با عامل میکروبی سر و کار دارند، از این رنگ استفاده شود زیرا امکان سرایت بیماری‌های میکروبی بیشتر است، در هر صورت استفاده از رنگ نانو علاوه بر آن که کیفیت هوا را از لحاظ کاهش بار میکروبی بهتر می‌کند، از لحاظ کیفیت تنفسی نیز مؤثر است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که فرهنگ استفاده از رنگ‌های نانویی روز به روز بیشتر در کشور رواج یابد، خاطرنشان کرد: هزینه‌هایی که بابت درمان در کشور پرداخت می‌شود، بسیار بالاست؛ اما اگر بتوانیم بسیاری از این هزینه‌ها را برای پیشگیری استفاده کنیم، از لحاظ اقتصادی هم به صرفه‌ خواهد بود.




نویسنده یزدانپناه در شنبه 87/8/25 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم