سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه
 
گروه بین الملل؛ پس از شلیک سه موشک از نوار غزه به شهرک های یهودی نشین، ایهودباراک دیروز دستور داد گذرگاه های غزه از نو بسته شوند. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس این اقدام را نقض آشکار توافقنامه آتش بس توصیف کرد و با انتشار بیانیه یی همگان را به فشار بر رژیم اسرائیل برای پایبندی به تعهداتش فراخواند. از پنجشنبه هفته پیش آتش بس شش ماهه بین حماس و اسرائیل به اجرا گذاشته شد. پس از برقراری آتش بس اسرائیل به طور حساب شده و محدود گذرگاه های ورودی به غزه را باز کرد تا کالاهای مورد نیاز مردم به این منطقه ارسال شود. قرار بود در آخرین روزهای این هفته، گذرگاه رفح در جنوب غزه نیز گشوده شود اما مقامات اسرائیلی از دولت مصر خواستند تا زمانی که گلعاد شلیط آزاد نشده است این گذرگاه بسته بماند. گذرگاه رفح تنها گذرگاهی است که فلسطینی ها از طریق آن می توانند به جهان خارج دسترسی داشته و از آن عبور و مرور کنند. سایر گذرگاه ها فقط اجازه ورود کالا به غزه را دارند. روز سه شنبه در پی حمله اسرائیل به کرانه باختری و به شهادت رساندن یکی از اعضای سازمان جهاد اسلامی، نیروهای وابسته به این گروه با نقض آتش بس چند موشک را از غزه به اسرائیل شلیک کردند. سازمان جهاد اسلامی در توجیه این کار خود می گوید؛ «نمی توانیم در مقابل کشتارها ساکت بنشینیم.» به گفته یکی از رهبران این سازمان واکنش به حملات و ترور شهر نابلس یک واکنش ضروری و استثنایی نسبت به سهل انگاری اسرائیل در اجرای تعهداتش بود. با این حال روز گذشته نمایندگان سازمان جهاد اسلامی و جنبش حماس بر پایبندی خود به آتش بس تاکید کردند. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس نیز از تمام گروه های مقاومت فلسطینی خواست خویشتنداری خود را حفظ کنند.

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در دیدار با ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل به او اطلاع داد که آزادی شلیط ربطی به آتش بس ندارد و این امری جداگانه است که باید در جریان مذاکرات دوطرف تکلیف آن روشن شود. روز سه شنبه صدها تن در مقابل دفتر نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار آزادی فوری شلیط شدند. رئیس جمهور مصر حتی گشوده شدن گذرگاه رفح را هم بی ارتباط با آزادی شلیط دانست. جنبش حماس برای آزادی شلیط خواهان آزادی صدها اسیر فلسطینی است. با این حال کابینه اولمرت تلاش می کند تا در قبال پذیرش آتش بس امتیاز مهمی از حماس بگیرد که این امتیاز آزادی شلیط محسوب می شود. به این ترتیب با به بن بست رسیدن مذاکره بر سر آزادی شلیط و نیز نقض محدود آتش بس در غزه معلوم نیست چه تحولاتی در آینده رخ خواهد داد. آیا اسرائیل و حماس همچنان به ادامه این روند پایبند خواهند بود یا دوباره درگیری ها از سر گرفته خواهد شد. این تحولات در حالی رخ می دهد که شرکت کنندگان در کنفرانس برلین از برقراری آتش بس حمایت کردند و خواستار آشتی گروه های فلسطینی شدند. این شرکت کنندگان در چارچوب کمک 4/7میلیارد دلاری که در پاریس تصویب شده بود، تصمیم گرفتند 250 میلیون دلار برای آموزش پلیس و دستگاه قضایی فلسطین اختصاص دهند. در این کنفرانس تونی بلر گفت؛ ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین تنها با مذاکره ممکن نیست. این دو کشور تنها زمانی ایجاد می شود که مردم آن را باور داشته باشند. وی افزود؛ کشوری که نتواند امنیت را برقرار سازد، تنها نام یک کشور را با خود دارد. در این کنفرانس وزیر خارجه روسیه از اسرائیل خواست موانع بر سر مجهز ساختن تشکیلات خودگردان به 50 خودروی زرهی را بردارد. این اجلاس که با مشارکت اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه تشکیل شده بود با محکوم کردن روند شهرک سازی های اسرائیل توقف فوری آن را خواستار شدند.



نویسنده یزدانپناه در جمعه 87/4/7 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم