سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه
 
دایی در پایان بازی با نگاهی غضب آلود رودرروی خبرنگاران ایستاد او سعی داشت با اخم‌هایش نشان دهد که عصبانی ا‌ست.

 عصبانی از باخت تیمش برابر پرسپولیس. باختی که بیش از هر کس دیگر شخص او در اتفاق افتادنش تقصیر داشت؛ اما او داور را متهم کرد تا کسی نپرسد آقای دایی...؟

 پرسپولیس با شکست سایپا در حضور بیش از 60 هزار هوادار مشتاقش در آزادی و به لطف تساوی سپاهان در شیراز برابر برق توانست در فاصله دو امتیازی تیم اصفهانی در صدر جدول قرار بگیرد.

در این بازی پرسپولیس که 83دقیقه نتوانسته بود گل بزند خوش شانس بود چون میثاق معمارزاده،گلر سایپا سانتر ارسالی آرام عباس آقایی را به شکلی عجیب وارد دروازه خودی کرد تا ورزشگاه آزادی غرق در شادی شود. تنها دقایقی بعد از این گل، اشتباه کشنده علی دایی در تعویض باعث شد تا به‌دلیل محدودیت تیم‌ها در استفاده از بازیکن خارجی سایپا در 10دقیقه پایانی ناچار باشد با یک یار کمتر بازی کند. اتفاقی که باعث شد تا پرسپولیس در روزی که سپاهان در شیراز برد 3 بر صفر مقابل برق را با تساوی 3 بر 3 عوض کرده بود، با پیروزی دلچسب مقابل سپاهان به صدر جدول بچسبد.

«تیم من برنده‌ این بازی بود و به بازیکنانم تبریک می‌گویم. درست است که برد و باخت این بازی برای من مهم نبود، ‌ ولی ما برای برد به زمین آمده بودیم و بسیار بهتر از پرسپولیس بودیم اما وقتی داور بازی، مدافع پرسپولیس را اخراج نکرد باعث شد که ما نتوانیم به هدف‌مان برسیم.»

 دایی اینگونه در پایان بی‌محابا به داور بازی محسن ترکی تاخت و او را مسبب شکست تیمش معرفی کرد. دایی معتقد بود مسعود زارعی برای خطا روی آشتیانی باید از زمین بازی اخراج می‌شد؛ اتفاقی که به گفته او می‌توانست سرنوشت بازی را طوری دیگر رقم بزند.

دایی اما خود متوجه نگاه‌هایی بود که پرسشگرانه داشتند او را مواخذه می‌کردند. مواخذه برای گل مشکوکی که تیمش خورد و بازی را به حریف واگذار کرد: «از دقیقه یک تیم من مردانه بازی کرد و اگر ما کمی خوش‌شانس بودیم و داور هم با ما مهربان بود می‌توانستیم پیروز شویم. من به بازیکنانم تبریک می‌گویم،  تیم من پیروز شد و گلی که دریافت کردیم تنها برروی یک اشتباه بچه‌گانه بود، در این فصل از این جور گل‌ها زیاد خوردیم.» درست به عکس دایی،افشین قطبی از همه چیز راضی بود. او که تیمش در این بازی تلاش زیادی کرده بود اما غیر از یک یا دو بار موفق به خلق صحنه مسلم گلزنی نشده بود، پس از کسب سه امتیاز حالا سر از پا نمی‌شناخت.

فریادهای افشین امپراتور هواداران او را حسابی سر کیف آورده بود:«بهترین بازیکن ما هواداران بودند. من در تمام دنیا تجربه‌های مختلفی داشته‌ام ولی هواداران ما امروز فوق‌العاده بودند.

 به دایی هم به خاطر تیمش تبریک می‌گویم آنها در چند روز اخیر سه بازی انجام دادند با این حال در نیمه‌ِ اول سایپا بازی را بیشتر کنترل کرد؛ اما در نیمه دوم انرژی بیشتری گذاشتیم و وقتی ماته به زمین آمد عمق حریف را هدف قرار دادیم.» افشین خیلی دوست نداشت از او درباره اتفاقات بازی بپرسند. از اینکه چرا تیم حریف گلی عجیب و غریب خورد یا... او دوست داشت از تیم قهرمانش بگوید.

از دل شیر و از فوتبال بین‌المللی: «کدام تیمی را در دنیا سراغ دارید که پس از کاهش شش امتیاز همچنان شانس قهرمانی داشته باشد؟  پرسپولیس این را می‌خواهد و ما به هدفمان هم می‌رسیم مهم این است که بدانیم کارمان تمام نشده و سه بازی دیگر داریم،  برق و صبا از بهترین‌ تیم‌های ایران هستند و سپاهان هم نشان داده که یکی از بهترین‌های تیم‌های آسیاست. نتیجه بازی امروز بین‌المللی بود و شیر ما در نیمه دوم هم تشنه بود و هم گرسنه.»

دایی اما مانند افشین همه چیز را عادی نمی‌دید. چون سرمربی تیم ملی خود حالا یکی از نفرات اصلی بود که انگشت اتهام به سویش دراز شده بود. سایپا که هفته قبل سپاهان را برده بود حالا سه امتیاز مفت را دو دستی تقدیم پرسپولیس کرده بود. اتفاقی که می‌تواند مشکوک باشد.

دایی اما نمی‌پذیرد که تیمش کم گذاشته. تیم او مرد و مردانه بازی کرده. اصلا علی آقا خود در صف اول شاکیان است. او حتی متهم را هم می‌شناسد و معرفی می‌کند. پس اگر کسی می‌خواهد این نتیجه را غیر فوتبالی بداند باید به‌دنبال سرنخی برود که مربی تیم ملی در دست دارد.

خبرنگار ایسنا درکنفرانس مطبوعاتی پایان بازی از دایی می‌پرسد؛ شما پیش‌بینی کرده بودید سپاهان قهرمان لیگ می‌شود آیا همچنان بر روی نظر خود هستید؟ سؤالی که دایی برای پاسخ به آن حتی لحظه‌ای درنگ نمی‌کند:« با این اتفاقاتی که در بازی افتاد حرفم را پس می‌گیرم، وقتی سایپا نمی‌تواند نتیجه بازی را عوض کند و از بیرون نتیجه بازی را ثبت می‌کنند،  من هم نمی‌توانم در مورد مدعی قهرمانی صحبت کنم.»

 او با این جمله تائید می‌کند که به داور مسابقه دیکته شده بوده که پرسپولیس باید پیروز این بازی باشد. اتهامی که اگر صحت داشته باشد می‌توان گفت ممکن بوده آن کسی چنین حکمی را صادر کرده از مربی تیم ملی و یارانش هم خواسته تا در دقایق پایانی بازی همان شکلی بازی کنند که عصر شنبه در آزادی بودند.

دایی البته درست در پایان حرف‌هایش اعتراف می‌کند خودش هم یک پرسپولیسی دو آتشه است. او که قبل از بازی با خنده می‌گفت سعی می‌کنیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم، در پایان بازی پس از سال‌ها برای اولین بار در آزادی تشویق شد. دایی هیچ وقت چهره محبوبی برای پرسپولیسی‌ها نبود گو اینکه سال‌ها در این تیم بازی کرده بود. با این وجود او عصر شنبه در ورزشگاه تشویق شد. جمعیت با جان و دل نامش را فریاد می‌کردند که او در دو هفته پرسپولیس را به یک قدمی قهرمانی رسانده بود: «نمی‌توانم بگویم که چه تیمی قهرمان می‌شود اما به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم چرا که آنها همیشه حامی تیم‌شان بودند.»

 
     
  
 



نویسنده یزدانپناه در سه شنبه 87/2/24 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم